02 January 2013

Rubriky v roku 2013

Nebude toho málo

Až dnešným dňom vlastne začínam naplno blogovať. Dlhšie som rozmýšľal nad tým, o čom všetko budem písať, aby to malo aj nejaký zmysel a nebolo to iba cvičenie v písaní, ktoré je síce, pre amatéra dôležité, ale nie nevyhnutné. 

Bude dlhšiu dobu trvať, kým si rozšírim publikum a preto chcem prispievať najmä článkami pre široké spektrum ľudí. Mne to pomôže zlepšovať sa v recenziách, úvahách, prípadne fejtónoch a "čitateľom" to prinesie - pevne verím - zaujímavé čítanie.

Čaká má ťažká a určite aj tŕnitá cesta, som ale odhodlaný vydržať. Ak budem mať piatich čitateľov, tak to budem robiť pre nich, ak ani toľko, tak aspoň pre seba. Chcem sa stať úspešným spisovateľom, recenzentom, skvelým otcom a manželom, chcem sa stať príkladom hodným nasledovania. Dosť bolo ale dávky sentimentality, poďme na zoznam rubrík, ktoré to budem zverejňovať.


Knihy - táto rubrika bude patriť najmä knihám, ktoré som prečítal, ale občas sa tu vyskytne aj úvaha o prínose niektorých kníh, či fejtóny na rôzne knižné témy. Časom by som rád pridával aj upútavky na nové tituly. Prečítané knihy budú postupne pridávané aj do stĺpčeka Čo som naposledy čítal a väčšina z toho sa ocitne práve na tomto blogu

Filmy - podobne ako pri knihách, aj tu budem pridávať recenzie na to, čo som v poslednej dobe videl. Nebudú to len najnovšie filmy a tak to hádam niekto ocení, prípadne sa inšpiruje. Mám celkom veľké filmové resty, bude čo doháňať, ak zvýši čas

Hudba - články o hudobných albumoch, soundtrackoch, skupinách, či koncertoch, ktoré ma zaujali alebo ich mám v obľube. Bude to zmes žánrov, od metalu až po popkultúru, pretože nemám vyhradený vkus.

Motivácia - rady, možno obľúbené stránky, návody, knihy a správy z tejto oblasti. Články, ktoré majú motivovať najmä mňa, ale nebudú zabúdať na to, aby si každý, kto si to prečíta z toho niečo aj odniesol. A nemyslím úsmev na perách, že aký (doplň nadávku) som a čo za (ďalšia nadávka) píšem

Osobné - krátke informácie, ktoré by mali byť výhradne pre mňa, články o zmenách na blogu, doplňujúce info či zaujímavé myšlienky

Rodina - veľkú väčšinu bude zapĺňať najmä náš syn Oliver ale určite sa vyskytnú aj články o iných členoch, či oslavách. Pre synátora bude aj ďalší blog, ktorý chystám, ten žiaľ bude iba súkromný (fotky na internete sú vždy nebezpečné)

Tvorba - krátke informácie o tom, aké príbehy chystám, ktorých súťaží som sa zúčastnil a aké prípadné úspechy, či neúspechy som dosiahol. Rád by som tu zverejnil aj ukážky z pripravovaných poviedok ako aj dokončené poviedky

Jupiter - články slúžiace na propagáciu elektronického časopisu o fantastike, Jupiter. Každé číslo dostane informatívny článok, ako aj odkazy na recenzie uverejnené na internete

Fantasy - knihy, filmy, hudba, časopisy, odkazy na zdroje, všetko, načo som natrafil v oblasti fantázie

Sci-Fi - knihy, filmy, hudba, časopisy, odkazy na zdroje, všetko, načo som natrafil v oblasti science fiction

Steampunk - knihy, filmy, hudba, časopisy, odkazy na zdroje, všetko, načo som natrafil v oblasti steampunk

1 comment:

  1. Je skvelé, že máš jasné ciele a ideš za nimi, že dávaš zmysel svojmu životu. Pri želaní byť skvelým manželom som sa zastavila a chcela by som sa podeliť o názor nás Herdovcov, teda mňa a môjho muža :) Je to krásne, nezištné, obetavé želanie. Uvedomila som si, že mňa v živote ani nenapadlo zamyslieť sa nad niečim podobným. Opýtala som sa muža, či niekedy rozmýšľal, že by chcel byť dobrým manželom. Jeho typická reakcia hneď z prvej a bez rozmýšľania bola, že áno, rozmýšľal. To robí vždy, aby ukázal, kto má morálnu prevahu v našom vzťahu :D (A aby sa ma náhodou nedotkol.) Ale po krátkej debate a mojom priznaní, že mňa byť dobrou manželkou ani nenapadlo, vyzradil, že veď nie ani jeho to nenapadlo. Začali sme toto želanie pretáčať z každej strany. Napokon sme sa zhodli, že sa nechceme usilovať byť jeden druhému dobrými partnermi, pretože by to pre nás znamenalo potlačovanie individuality a podriaďovanie sa želaniam toho druhému. Takéto potlačovanie svojho ja pre dobro niekoho, koho ľúbime, môže síce chvíľu tešiť a prinášať naplnenie, ale z dlhodobého hľadiska to musí vyčerpávať a raz prasknúť. Mnohé ale bude závisieť od tvojej manželky, aká je k tvojim nedostatkom zhovievavá, aká je náročná a kedy ťa považuje za skvelého manžela. Ja žijem so svojim mužom osem rokov (a to mám len 25), dokonale rozumieme nie len nášmu egoizmu a nedostatkom, milujeme sa s rozvahou a so zvykom starých párov, ale aj s vášnivosťou mladých. Priala by som všetkým, aby mali tak harmonický vzťah, aby v ňom boli tolerantní a tolerovaní, milujúci a milovaní.
    Ešte ťa chcem požiadať, aby si si dával pozor na prepracovanie a prílišný perfekcionizmus. Mám trochu obavy, pretože sa mi javíš ako človek činorodý a s veľkými cieľmi a takí sami seba ženú do záhuby, ak to mám povedať takto poeticky :D V rámci sebarozvoja si je dobré preštudovať aj tému vyhorenia. Je to brutálna vec. Mňa nemal kto upozorniť a som si odskúšala :) Trvalo mi rok, kým som sa znova dokázala vrátiť do dielne, prekonať hnus a robiť. No stále nemám také výkony ako predtým, firma stagnuje, ani neviem, kedy som naposledy updatovala webstránku, ledva sa donútim skontrolovať maily a komunikovať so zákazníkmi... je toho veľa, čo vyhorený človek prežíva a náprava sa deje pomaly. No, a to som mala cieľ jeden - firmu, ty ich máš veľa, tak si, prosím, dávaj pozor. Veľa zdaru :)

    ReplyDelete